19 Mayıs 2012 Cumartesi

Atıştırmalık Pizzalar

Bu aralar hamur işleriyle çok haşır neşirim.Çok seviyorum özellikle mayalı hamurdan yapılanları.
Bu pizzaları yapmak zor görünse de çok zamanımı almadı.Yemesi o kadar güzel ki zor olsaydı da yine yapardım :)) Tam atıştırmalık...

Malzemeler:
  • 1 su bardağı su
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 adet yumurta (birinin sarısını ayırın)
  • 1 yemek kaşığı instant kuru maya
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
İç malzemeleri:
  • Sucuk,biber,domates,kaşar peyniri,mısır,zeytin v.s
Yapılışı:
  • Hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur yoğurun.Poğaça hamuru yumuşaklığında olmalı.
  • hamur iki katına çıkana kadar mayalandırın.Eğer işiniz aceleyse 50 derecedeki fırında 10 dakika tutup mayalandırmayı hızlandırın.
  • hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alıp,merdaneyle yuvarlak şekilde açın.
  • Ortasına sucuk,domates, biber dizip kenarlarını içe doğru büzerek kapatın.
  • Ayırdığınız yumurta sarısını ,bir tatlı kaşığı yoğurtla karıştırıp kenarlarına sürün.
  • 200 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
  • Fırından almadan önce, pizzaların orta kısmına kaşar rendesi koyun. Hafif eriyince fırından alın.
















Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. oooooooooooooooo harika, ben de yaptım geçenlerde ama tepsiye yapmıştım, bir sonrakine böyle yapmak daha mantıklı, servisi de kolay olur:)))
    Takibe de aldım blogunu, Sevgiler, bana da beklerim!

    YanıtlaSil
  2. Güzelim bir de su kelime doğrulamayı kaldırsan...
    Zor oluyor yorum yazması, resimlerde ne olduğu anlaşılmadığından durup durup yeniliyorum yorumlarımı:))))
    Sevgiler, kolay gelsin!

    YanıtlaSil

Yorum yaptığınız için teşekkürler...